Kadra
Kadra przedszkola posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe, zna środowisko i jego potrzeby.
Wszyscy pracownicy są zaangażowani w rozwój placówki. Wykazują troskę o dobro dziecko i jego bezpieczeństwo w każdej sytuacji.
Nauczyciele posiadają wysokie kwalifikacje zawodowe. Systematycznie uczestniczą w różnego rodzaju szkoleniach, warsztatach, kursach i studiach podyplomowych, podnosząc swoje kompetencje zawodowe i wzbogacając warsztat pracy.
W pracy z dziećmi stosują różnorodne metody zabaw i zajęć dostosowując je do indywidualnych możliwości i potrzeb wychowanków. Angażują dzieci do uczestnictwa w różnych formach aktywności oraz konkursach o zasięgu regionalnym i ogólnopolskim. Nauczyciele są otwarci na pojawiające się nowości i trendy z zakresu pedagogiki i psychologii.
Program wiodący:
W roku szkolnym 2025/26 w grupach realizowany jest program wychowania przedszkolnego Wydawnictwa Grupa Mac opracowany przez Wiesławę Żaba-Żabińską , Wiolettę Majewską i Bożenę Pażdźio. Wychowanie przedszkolne to najważniejszy etap edukacji dziecka– stanowi fundament wiedzy i umiejętności zdobywanych w późniejszym życiu. Nauczyciel w przedszkolu wspiera rozwój podopiecznych i kształtuje ich umiejętności od prostych do coraz bardziej złożonych – od mycia rąk do samodzielnego ubierania, od biegania do pisania, od słuchania do czytania, od obserwowania do samodzielnego działania.
Priorytety MEN realizowane w roku szkolnym 2025/2026;
- Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
- Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.
- Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych. Wspieranie aktywności fizycznej uczniów.
- Profilaktyka przemocy rówieśniczej. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych.
- Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci. Rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
- Promocja kształcenia zawodowego w szkołach podstawowych oraz w środowisku pracodawców. Wzmocnienie roli doradztwa zawodowego.
- Rozwijanie zainteresowania kulturą i językiem polskim wśród Polonii. Nauczanie języka polskiego w środowiskach polonijnych.
- Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.
W roku szkolnym 2025/2026 Ministra Edukacji i Nauki ustaliła następujące kierunki realizacji polityki oświatowej państwa:
Pozostałe programy realizowane w trakcie roku szkolnego 2025/2026:
- „Program adaptacyjny dla dziecka 3-letniego”
- Program logopedyczny- własny „Gimnastyka buzi i języka”
- Program promocji zdrowia- własny „Ekologia i żywioły, klimat i zdrowie. Jak o to zadbać przedszkolak się dowie.”- opracowany przez nauczycielki z przedszkola.
- „Kolorowe dni żywieniowe” dla całej społeczności w oparciu o program promocji zdrowia placówki
Projekty całoroczne:
-„Mali Wspaniali„-zajęcia sportowe z elementami karate- projekt miejski
Program profilaktyczny p/działania próchnicy zębów – projekt miejski
O zasięgu ogólnopolskim:
-„Cały Wrocław czyta”- rozwijanie zainteresowań czytelniczych zasięg regionalny i ogólnopolski.
- „Skąd się biorą produkty ekologiczne”- program promujący zdrowy i aktywny styl życia
- „Przedszkole bez owsików”
- „Czuciaki” realizowany w gr.IV
Projekty charytatywne dla całej społeczności przedszkolnej:
„Zbiórka baterii i telefonów”
„Aniołkowe granie”
Podstawa programowa
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego
podstawa-programowa-z-28-czerwca-2024-r
Zajęcia dodatkowe w Przedszkolu nr 80 w roku szkolnym 2025/2026:
-religia,
-zajęcia logopedyczne,
-języka angielskiego/ w ramach realizacji podstawy programowej
-rytmika
–zajęcia z psychologiem
–zajęcia z pedagogiem specjalnym
-zajęcia z gimnastyki
Katecheza – prowadzona jest przez katechetę p. Jacka , zajęcia odbywają się raz w tygodniu,
w każdą środę od godziny 9.45, w grupach II,III i IV.
Zajęcia logopedyczne prowadzone są przez P. Joanną, w czwartki rano w godzinach 7-11
Rytmika- zajęcia rytmiczno-muzyczne, prowadzone raz w tygodniu, w środy od godziny 9.00
Gimnastyka ogólnorozwojowa- prowadzone są przez Pana Michała
ZAJĘCIA DODATKOWE W PRZEDSZKOLU NR 80 „ZIELONA DOLINKA”
RODZAJ ZAJĘĆ |
TERMIN |
GODZINY ZAJĘĆ |
GIMNASTYKA KOREKCYJNA Prowadzi Pan Michał |
CZWARTKI |
Gr. I 9.00-9.30,, Gr. II 9.30-10.00 Gr. III 10.00-10.30 Gr. IV 10.30 – 11.00 |
PIĄTKI |
Gr. I 9.00-9.30,, Gr. II 9.30-10.00 Gr. III 10.00-10.30 Gr. IV 10.30 – 11.00 |
|
RYTMIKA Prowadzi Pani Magdalena |
środy |
Gr. I 9.00-9.20 Gr.II 9.20-9.40 Gr.III 9.40- 10.05 Gr.IV 10.05-10.30 |
LOGOPEDIA Prowadzi Pani Joanna |
CZWARTKI |
7.00 – 11.00 |
RELIGIA Prowadzi Pan Jacek |
ŚRODY |
Gr. II 9.45-10.15 Gr .III 10.15-10.45 Gr. IV10.45-11.15 |
Ramowy rozkład dnia
6:30 – Schodzenie się dzieci do grup
7:00 – 8:30 – w poszczególnych oddziałach ćwiczenia poranne, zabawy dydaktyczne
i zajęcia indywidualne w małych zespołach, zabawy integracyjne, zabawy spontaniczne podejmowane z inicjatywy dzieci oraz organizowane przez nauczycieli, zabawy wyrównawczo-kompensacyjne stymulujące rozwój dziecka i wyrównujące ewentualne braki rozwojowe.
8:30 – 8:40 – Czynności higieniczne przed śniadaniem.
8:45 – 9:00 – Śniadanie.
9:00 – 10:00 – Zajęcia dydaktyczne kierowane. Rozwijanie umiejętności dzieci, wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie, nauka wierszy, piosenek, tańców.
10:00 – 11:00 – Zabawy dowolne dzieci w sali zabaw, zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
11.00 – 11:15 – Czynności higieniczne przed posiłkiem,
11:15 – II śniadanie i zupa.
11:30 – 14:00 – Zabawy na świeżym powietrzu, spacery, zabawy w sali podejmowane z inicjatywy dzieci. W grupie I – leżakowanie
14:00 – II danie.
14:30 – 14.45 – Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej. Słuchanie tekstów literackich.
14:45- 16:00 – Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne, ruchowe, zabawy kompensacyjne stymulujące rozwój dziecka.
16:00 – 17:00 – Łączenie grup. Zabawy indywidualne i zespołowe w wybranych kącikach zabaw. Zabawy ortofoniczne, językowe. Wyrabianie u dzieci zainteresowania książką. Zabawy spontanicznie podejmowane przez dzieci. Gry stolikowe
LP. | Imię i nazwisko nauczyciela | Godziny pracy | Uwagi
|
1. | P.Joanna
Logopeda
|
Czwartek:
7.00-11.00 |
|
2. | P.Ewa
pedagog specjalny |
Wtorek:
6.30 – 10:30 Środa 12.30-16.30
|
|
3. | P.Adrianna
|
Poniedziałek
8.30-14.00 Wtorek 8.00-14.00 Czwartek 10.00-15.00 |
|
.