Kadra
Kadra przedszkola posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe, zna środowisko i jego potrzeby.
Wszyscy pracownicy są zaangażowani w rozwój placówki. Wykazują troskę o dobro dziecko i jego bezpieczeństwo w każdej sytuacji.
Nauczyciele posiadają wysokie kwalifikacje zawodowe. Systematycznie uczestniczą w różnego rodzaju szkoleniach, warsztatach, kursach i studiach podyplomowych, podnosząc swoje kompetencje zawodowe i wzbogacając warsztat pracy.
W pracy z dziećmi stosują różnorodne metody zabaw i zajęć dostosowując je do indywidualnych możliwości i potrzeb wychowanków. Angażują dzieci do uczestnictwa w różnych formach aktywności oraz konkursach o zasięgu regionalnym i ogólnopolskim. Nauczyciele są otwarci na pojawiające się nowości i trendy z zakresu pedagogiki i psychologii.
Program wiodący:
W roku szkolnym 2024/25 w grupach realizowany jest program wychowania przedszkolnego Wydawnictwa Grupa Mac
opracowany przez Wiesławę Żaba-Żabińską , Wiolettę Majewską i Bożenę Pażdźio
Wychowanie przedszkolne to najważniejszy etap edukacji dziecka– stanowi fundament wiedzy i umiejętności zdobywanych w późniejszym życiu. Nauczyciel w przedszkolu wspiera rozwój podopiecznych i kształtuje ich umiejętności od prostych do coraz bardziej złożonych – od mycia rąk do samodzielnego ubierania, od biegania do pisania, od słuchania do czytania, od obserwowania do samodzielnego działania.
Priorytety MEN realizowane w roku szkolnym 2024/2025;
W roku szkolnym 2024/2025 Ministra Edukacji i Nauki ustaliła następujące kierunki realizacji polityki oświatowej państwa:
1.Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
2.Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
3.Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
4.Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
5.Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
6.Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.
7.Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
Pozostałe programy realizowane w trakcie roku szkolnego 2024/2025:
- „Program adaptacyjny dla dziecka 3-letniego”
- Program logopedyczny- własny „Gimnastyka buzi i języka”
- Program promocji zdrowia- własny „Ekologia i żywioły, klimat i zdrowie. Jak o to zadbać przedszkolak się dowie.”- opracowany przez nauczyielki z przedszkola.
- „Kolorowe dni żywieniowe” dla całej społeczności w oparciu o program promocji zdrowia placówki
Projekty całoroczne:
-„Mali Wspaniali„-zajęcia sportowe z elementami karate- projekt miejski
Program profilaktyczny p/działania próchnicy zębów – projekt miejski
O zasięgu ogólnopolskim:
-„Cały Wrocław czyta”- rozwijanie zainteresowań czytelniczych zasięg regionalny i ogólnopolski.
- „Ską się biorą produkty ekologiczne”- program promujący zdrowy i aktywny styl zycia
Projekty charytatywne dla całej społeczności przedszkolnej:
„Zbiórka baterii i telefonów”
„Aniołkowe granie”
Podstawa programowa
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego
podstawa-programowa-z-28-czerwca-2024-r
Zajęcia dodatkowe w Przedszkolu nr 80 w roku szkolnym 2024/2025:
-religia,
-zajęcia logopedyczne,
-języka angielskiego/ w ramach realizacji podstawy programowej
-rytmika
–zajęcia z psychologiem
–zajęcia z pedagogiem specjalnym
-zajęcia z gimnastyki
Katecheza – prowadzona jest przez katechetę p. Jacka , zajęcia odbywają się raz w tygodniu,
w każdą środę od godziny 9.45, w grupach II,III i IV.
Zajęcia logopedyczne prowadzone są przez P. Joanną, w czwartki rano w godzinach 7-11
Rytmika- zajęcia rytmiczno-muzyczne, prowadzone raz w tygodniu, w środy od godziny 9.00
Gimnastyka ogólnorozwojowa-prowadzone są przez Pana Jonathana
Język angielski– prowadzony jest przez Panią Marię w następujących godzinach:
ZAJĘCIA DODATKOWE W PRZEDSZKOLU NR 80 „ZIELONA DOLINKA”
RODZAJ ZAJĘĆ |
TERMIN |
GODZINY ZAJĘĆ |
GIMNASTYKA KOREKCYJNA Prowadzi Pan Jonathan |
CZWARTKI |
Gr. I 9.00-9.30,, Gr. II 9.30-10.00 Gr. III 10.00-10.30 Gr. IV 10.30 – 11.00 |
PIĄTKI |
Gr. I 9.00-9.30,, Gr. II 9.30-10.00 Gr. III 10.00-10.30 Gr. IV 10.30 – 11.00 |
|
RYTMIKA Prowadzi Pani Magdalena |
czwartki |
Gr. I 9.00-9.20 Gr.II 9.20-9.40 Gr.III 9.40- 10.05 Gr.IV 10.05-10.30 |
LOGOPEDIA Prowadzi Pani Joanna |
CZWARTKI |
7.00 – 11.00 |
JĘZYK ANGIELSKI Prowadzi Pani Maria |
poniedziałki, wtorki |
Gr.I 10.00-10.30 Gr.III 10.30-11.00 Gr.II 11.00-11.30 Gr.IV 11.30-12.00 |
RELIGIA Prowadzi Pan Jacek |
ŚRODY |
Gr. II 9.45-10.15 Gr .III 10.15-10.45 Gr. IV10.45-11.15 |
AUDYCJE MUZYCZNE Z NFM |
-poniedziałek- raz w miesiącu
|
11.00 – 11.30 |
ZAJĘCIA DODATKOWE (komercyjne)
RODZAJ ZAJĘĆ |
TERMIN |
PLASTYKA |
Poniedziałki 15.00-16.00 |
ZAJĘCIA TANECZNE |
Środy 15.00-16.00 |
Język Angielski |
Wtorki 15.00-16.00 |
Mały Teatr | Piątki od 15.30 |
Ramowy rozkład dnia
6:30 – Schodzenie się dzieci do grup
7:00 – 8:30 – w poszczególnych oddziałach ćwiczenia poranne, zabawy dydaktyczne
i zajęcia indywidualne w małych zespołach, zabawy integracyjne, zabawy spontaniczne podejmowane z inicjatywy dzieci oraz organizowane przez nauczycieli, zabawy wyrównawczo-kompensacyjne stymulujące rozwój dziecka i wyrównujące ewentualne braki rozwojowe.
8:30 – 8:40 – Czynności higieniczne przed śniadaniem.
8:45 – 9:00 – Śniadanie.
9:00 – 10:00 – Zajęcia dydaktyczne kierowane. Rozwijanie umiejętności dzieci, wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie, nauka wierszy, piosenek, tańców.
10:00 – 11:00 – Zabawy dowolne dzieci w sali zabaw, zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
11.00 – 11:15 – Czynności higieniczne przed posiłkiem,
11:15 – II śniadanie i zupa.
11:30 – 14:00 – Zabawy na świeżym powietrzu, spacery, zabawy w sali podejmowane z inicjatywy dzieci. W grupie I – leżakowanie
14:00 – II danie.
14:30 – 14.45 – Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej. Słuchanie tekstów literackich.
14:45- 16:00 – Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne, ruchowe, zabawy kompensacyjne stymulujące rozwój dziecka.
16:00 – 17:00 – Łączenie grup. Zabawy indywidualne i zespołowe w wybranych kącikach zabaw. Zabawy ortofoniczne, językowe. Wyrabianie u dzieci zainteresowania książką. Zabawy spontanicznie podejmowane przez dzieci. Gry stolikowe
LP. | Imię i nazwisko nauczyciela | Godziny pracy | Uwagi
|
1. | P.Joanna
Logopeda
|
Czwartek:
7.00-11.00 |
|
2. | P.Ewa
pedagog specjalny |
Wtorek:
7:00 – 10:00 Piątek 10.30 – 14:00
|
Czwartek:
13:30 – 14:30
indywidualna praca z dzieckiem
|
3. | P.Adrianna
|
Poniedziałek
8.30-14.00 Wtorek 8.00-14.00 Czwartek 10.00-15.00 |
|
.